Met digital signage bereik je meer mensen

Als jij een winkel hebt, dan zal het begrip digital signage je misschien niet zijn ontgaan. Digital signage is een interessante manier om klanten tot je winkel aan te trekken en te informeren. Dit wordt gedaan door schermen te plaatsen en hier bepaalde informatie op te laten zien. Denk hierbij aan een scherm bij de bushalte waarop de actuele tijden voor de volgende bussen worden aangekondigd, een monitor in de snackbar waarop je het menu kunt lezen en interactieve schermen waarop klanten tijdens het wachten je assortiment kunnen bekijken. Digital signage gaat echter veel verder en dit zie je terug in bijvoorbeeld Luxaflex shops.

De mogelijkheden van digital signage

Digital signage is de marketingstrategie van de toekomst en je kunt hebt gebruiken om de klantenervaring uniek te maken. Zo kun je direct indruk maken bij klanten als je een groot scherm hebt waarop informatie wordt geprojecteerd over je product. Als de klant vervolgens één van de voorwerpen uit de winkel bij het scherm zet, wordt hier automatisch interessante informatie over afgespeeld. Je krijgt dan de mogelijkheid jouw producten te visualiseren en de klanten erbij te betrekken. In een winkel die luxaflex verkoopt kun je de producten gebruiken als schermen of digitale technieken gebruiken om te demonstreren hoe goed de zon wordt tegengehouden. De klant ziet dan direct hoe de luxaflex functioneert in het dagelijks leven.

Voor iedere winkel een geschikte aanpak

Wat voor de ene winkel echter interessant is, is dit voor de andere winkel niet per se. Het voorbeeld van de luxaflex boven is natuurlijk niet geschikt in een antiekwinkel. Hier is een minder moderne en klassieke aanpak veel aantrekkelijker. Daarnaast hebben niet alleen winkels baat bij digital signage, maar ook bijvoorbeeld tandartsenpraktijken, scholen en theaters. Klinkt dit interessant? Ga dan te rade bij specialisten zoals Qyn en laat je verder informeren over de mogelijkheden.